Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns massor med dåliga bomlösa sadlar, precis som det finns massor med dåliga bomsadlar.
Oavsett hur knästöden sitter så ska man ju inte spjärna emot dem. Det handlar helt enkelt om obalans. Benen ska ju hänga ner avslappnad, inte pressas mot stöden. Sen är det mycket möjligt att obalansen beror på att sadeln inte är byggd för mig.
KL.. just nu håller jag på och spar till en ny sadel och denna gång skall det provas equipe och childeric.
Så just nu jobbas de en heeel del extra så man får ihop till sadeln iaf innan man går i pension
35 tusen är ju en del pengar haha
Har som mål att till Jul kunna beställa en ny sadel.. kul med mål när man sparar=)
Behöver en sadel med djupare säte och sittpunkten längre fram den jag har är mer flatare i sätet samt sittpunkten längre bak,
Och då får de denna gång bli en måttbeställd sadel så man vet att den verkligen passar denna gång.
Har lite ont i magen om nya sadlar efter vad som hände förra gången jag köpte ny sadel, men hoppas såklart att de går bättre denan gång!
På lördag skall jag prova en westernsadel som jag hittat mkt billigt på blocket och hoppas den passar.Perfekt att ha när man rider på långturer i sommar.
Sedan gillar jag outfiten till western=)
En childeric är min dröm! Testade en i höstas och herregud vad jag satt bra!! Ska fixa en nästa år tänkte jag. I år är det Lill-häst som är på träning +transportköp som står på investeringslistan
På lördag skall jag prova en westernsadel som jag hittat mkt billigt på blocket och hoppas den passar.Perfekt att ha när man rider på långturer i sommar.
Sedan gillar jag outfiten till western=)
Tycker du gör rätt som tittar åt Equipe (heeeelt opartisk )
Jag är också lång (183cm) med långa ben och hade precis som du en Globus gloi innan. Jag äger nu en Equipe Bocelli och är skitnöjd!
Den är kort med djupt säte och flyttbara knästöd men ändå enkelkåpad. Jag har faktiskt bara normal i kåplängd för modellen i sig har långa kåpor redan från början.
Kostar skjortan och lite till men är verkligen värd det. Inte så lång leveranstid heller. Har för mig att det tog 4-5 veckor att få min.
Nu hatar jag enkelkåpade sadlar. jag är ju rätt pedant och hatar bokstavligen när sadlar har märken efter stiglädrena såå fult hahaha så jag har lädrena under kåpan.
Men de bör ju gå att få de är ju måttbeställda och mot tillägg kan man nog få de mesta på dessa sadlar=)
Kan man inte klämma hästen då om stiglädrena ligger direkt mot hästen??
Men de var ju annars bra om man nu kan ha under ändå.