B

Buppisen

Rider en häst med lång och smal manke som ändå är bred över ryggen då han är stor (trots avsaknad av muskler). Söker nu efter en hoppsadel, men det är supersvårt!

testade Bates Caprilli som ligger bra med näst vidaste järnet, men den glappar i bakvalvet och är lite smal i kanalen.

Någon som har tips. Hästen är alltså smal över rygg/manke men är riktigt rejäl mer på "mitten" av magen (troligtvis lite pga dålig nuvarande sadel)

Har läst att Bates Evolution är lite mer svängd och därmed kan passa bättre?

Andra tips?

Det är en djungel det här ...

Sv: sadeltips

Om den glappar bak kan det också vara så att den är för svängd.

Om hästen har rak rygg - prova en Albion.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Sebastian
·
Utrustning Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte. Den ligger okej på hästen men...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar