Sadeltips tack ;-)

hanny

Trådstartare
Hej!

Letar sadel i prisklass till ca 5000:- ny eller begagnad till min dotters b-ponny. Han har bara så attans svår rygg. Hög manke, rak rygg och behöver normal/smal bom. Tyvärr lite omusklad, eftersom barnen inte riktigt fixar att rida honom korrekt än. Tar mer än gärna emot tips på sadlar som kan tänkas funka.

Mvh

Hanny

Någon av wintec eller bates nya ponnymodeller?
De är justerbara både i vidd och passform.
Väldigt prisvärda.
Syntetsadlar är ju dessutom lätta och enkla att göra rent och det är ju smidigt när barn ska hantera den.

Hej!

Letar sadel i prisklass till ca 5000:- ny eller begagnad till min dotters b-ponny. Han har bara så attans svår rygg. Hög manke, rak rygg och behöver normal/smal bom. Tyvärr lite omusklad, eftersom barnen inte riktigt fixar att rida honom korrekt än. Tar mer än gärna emot tips på sadlar som kan tänkas funka.

Mvh

Hanny
stubben och prestige är ganska raka i bommarna, och tror att de klarar en del manke.

wintec har kilbossor vilket jag alltid är misstänksam mot när det gäller ponnyer som oftast har korta ryggar och är lite överbyggda.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 138
Utrustning Jag håller på och rider in min häst och funderar över sadlar. Hästen : Liten och ganska kort manke Rund bred rygg Svagt böjd rygg som...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka