Sadeltips rak överbyggd rygg...

cela

Trådstartare
Dressyrsadel till rak rygg som är tydligt överbyggd samt ganska mkt manke, "rund" form över ryggen (alltså inte typ platt eller takformad...) Vad kan passa? Hittills har en äldre Frank Bains capriole legat ok men svårt att hitta i rätt strl på beg.marknaden. Någon som har tips på vad som kan vara värt att prova :)?

Dressyrsadel till rak rygg som är tydligt överbyggd samt ganska mkt manke, "rund" form över ryggen (alltså inte typ platt eller takformad...) Vad kan passa? Hittills har en äldre Frank Bains capriole legat ok men svårt att hitta i rätt strl på beg.marknaden. Någon som har tips på vad som kan vara värt att prova :)?

Jag ska precis slå till på en sadel till min som har rak, men sluttande rygg, och det var en modell jag inte tänkt på innan -Lippo Alto.

Beroende på hur lång ryggen är och vilken form på bogbladen hästen har kan Amerigo Alto vara värd att testa. Den passar lite kortare, överbyggda och raka ryggar med stora bogblad.

Mitt djur med dito rygg går med en Jeremy Rudge. Har även haft Kieffer.

Kieffer?

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 269
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
884
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka