Sadeltillpassning.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Grimhild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 352
Sv: Sadeltillpassning.

Det var jag som skrev att Hubertus var dåliga, ovanstående hade bara glömt skriva till citat...

Hur många 18åringa Hubertus har du sett som inte hänger ihop på en tråd?
Och hur många 18 åriga County/Albion/Frank Baines har man inte sett som ser nya ut!
Viss skillnad.

Jag skulle snarare vilja säga att kvoten av dåliga sadlar är större än de sadlarna som håller hos Hubertus. Korta ullfibrer (innan var det syntetull...) som gör att stoppningen klumpar sig fast sadeln inte ens används och plastigt läder anser jag inte vara kvalitet. Och absolut INTE bättre än t.ex. Stubben som ÄR ett mellanprismärke.

Nää du, inte en enda. Jag rider barbacka när det ska till. Och har så gjort i 3 år. Gammal kärring är jag oxå :D Jag hade ett :devil: innan balansen infann sig, hade inte varit ryttare på ett bra tag. Men hästen är bred och härlig över ryggen, så sakta men säkert har jag byggt upp balansen. Har införskaffat en bomlös, men vill ha en bomsadel när vi ska ut och visa upp oss. :rofl:

Okej... Men om jag vore du skulle jag ta hjälp av en sadelutprovare. Om du aldrig ens har PROVAT en sadel kan du inte veta.

:D Som jag skrivit i alla mina inlägg har jag ganska täta kontakter med min sadelmakare. Det är där jag kollat upp mina egna sadlar och det är där jag kommer att åka till när jag hittat en beg sadel när jag letat upp en efter alla konstens regler. Jag har aldrig skrivit att jag tänker prova ut en sadel på hästen, vad jag däremot tänkt göra att hitta en så passande sadel som möjligt med hjälp av mina löjliga elkablar för att sedan få nådastöten av sadelmakaren :smirk:

Det har varit trevligt att diskutera med dig, men det är lite jobbigt att behöva skriva samma sak om och om igen.

Saxat ur mitt första inlägg: Jag är inte på ngt sätt sadelkunnig

Ville bara på enkelt sätt ge trådskaparen en tips om hur man kunde göra för att hitta rätt. Sen att hitta det perfekta är svårare.

Visst, visst. Jag säger bara att det kommer gå snabbare att få reda på vilken sadel du behöver om du faktiskt PROVAR sadlar....

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: tuaphua
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och... 2
Svar
23
· Visningar
3 047
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 129
Senast: Morran
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder