Sadelsåpan fortsätter

alazzi

Trådstartare
Red idag men enbart en fårskinnspadd som är rätt tunn och det fanns fortfarande tillräckligt med plats mellan sadeln och manken så där ligger sadeln bra. Det är en Premier i full quarterbom.
12573691-M.jpg

Bilden är ett år gammal och då var vi bara ute och promenerade med hästen eftersom vi precis hade köpt honom.

Med fårullspadden slapp vi pälsskav men jag upplever ändå att sadeln glappar bak. Sadeln ligger an jämt över hela ryggen så det är inte där som felet ligger.

Någon som har koll på andra lösningar tills vi hittar en sadel som passar bättre?

Ska skicka hit min Sterling som Lord Owen hade på prov, den är en storlek mindre än denna Premier så den kanske passar bättre.

Sv: Sadelsåpan fortsätter

Har du kollat med lakanet? Svårt att avgöra hur den ligger på den här bilden ...har du en nytagen bild utan pad?

Jag har kollat med lakan och sadeln tycks ligga jämt över hela ryggen.

Ska se till att ta nya bilder så fort jag kan, ville bara slänga upp den enda vettiga bilden jag hade på sadel och häst.

Är i valet och kvalet om jag ska försöka få tag i en ny Deuber&Partner sadel eller om jag ska nöja mig med antingen Premieren eller så småningom om Sterlingen om den passar bättre.

Har lite för mycket pengar bundet i olika begagnade sadlar just nu...Hästen kommer förhoppningsvis att bredda sig lite till över mankpartiet.

Sterlingen är fortfarande kvar i Sverige och måste skickas hit. Min vän som har sadeln hemma hos sig nu är tyvärr bortrest nu så jag hinner inte få ner sadeln på någon vecka.

Då återstår...hur lång är hästen? och hur lång är sadeln? ...sen tror jag att just den typen av sadel är fel för din häst...ett annat märke/typ är smalare baktill och kan passa bättre. Tyckte på bilden att sadeln står upp lite baktill men det var inte en bra bild. Tror du att du kan lägga ut en bättre bild...med bara sadel på utan pad? och helt från sidan så jag ser hela hästen?:p

12573694-M.jpg

Ingen bra bild det heller. Som sagt, jag ska ta bättre bilder.
Sadeln är nog för lång.

Nja, längden räcker nog till...men antingen är sadeln för trång och att den ligger högt därför eller så har du för mycket paddning...I mina ögon ligger inte denna sadel bra alls om jag ska bedöma från bilden...kanske något för mycket sväng i bommen också...men som sagt...ta bort paddarna helt och ta en bild med endast sadeln på ryggen.

Liknande trådar

Utrustning Hej, förlåt att jag gör en egen tråd om detta men lovade sadelägaren att ge svar på om sadeln passade eller inte idag förmiddag så är...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Aionee
·
Utrustning Har ett bekymmer som jag inte vet huruvida det är ett stort problem eller ej. Köpte en ny häst. Fullblod 8år. Gick med SMAL passier...
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: MonteRose
·
Utrustning Hade turen att unghästen passade i min Frank Baines när jag red in henne, men hon växte ur den rätt fort och jag fick tag i en ett hack...
Svar
8
· Visningar
1 481
C
Hästvård Hej! Jag har en 7-årig valack som jag upplever som tunn över ryggen, alltså lite dålig överlinje och inga fileer! Frågan är ju...
Svar
3
· Visningar
3 506
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka