Sadelproblem

O

Ohio ox

Hejsan!
Jag har en liten arabkille som jag har problem att hitta en bra sadel till... Han har en kort rygg och en väldigt markerad manke och "skarpa" bogblad, alltså han behöver mycket rörelsefrihet för bogarna.
Just nu har jag en montsegur men den ligger inte bra på han...
Har kollat på podiumsadlar men det är så svårt när man inte vet någon man kan prova... Är det någon som har tips om var jag kan leta eller kanske själv har en jättebra sadel att tipsa om så skulle jag och ohio vara väldigt tacksamma!!

Sv: Sadelproblem

Hej, jag har haft5 precis samma problem som du! Fast på en liten dam, hög manke, kort rygg och VÄL markerade bogblad.. Jag skulle tipsa på en bomlössadel! Enda sadel som passat henne. Trodde de var hopplöst att hitten en! du är inte ensam om sadelproblem!

Hej Emma! :)

Har du testat någon bomlös än?

Jag gillar appaloosas Trekker också, det är en bra sadel, titta på den.

Camilla Nordström :)

Heej!!

Har ingen sadel du kan få prova med jag önskar Dig välkommen hit igen!

Säg bara till om Du vill ha ridhjälp nån dag!

Krama Ohio från mig! :love: :love:

Hej från Sandra :)

Synd att Montseguren inte passar honom. När Porter växte ur sin montsegur så blev det en barefot cayenne med extra högt framvalv. Han har extremt hög manke och hade tydligt markerade bogblad. Sadeln har fungerat jättebra! Han har fått en bredare rygg nu och bogbladen är inte längre lika markerade. jag var länge tveksam till bomlös på en så pass het häst. hade provridit honom med Sportsadle och det gick inte då jag kom för långt ifrån hästen på ngt sätt och han behöver känna kontakten annars blir han ännu busigare. det har gått jättebra med barefooten, men jag rider oftast startsträckan i en wintec allround med ordentliga knästöd...

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
301
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 313
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka