det här med sadlar verkar ju inte ha någon logik..
Finns en riktigt bred häst i stallet,haflinger på säkert ca 120 grader, ser mkt planare ut över ryggen än min häst. Den hästen har en prestige 37 utprovad, öh jag provade den till min häst, den va helt i luften framtill. Hur sjutton kan den ligga vettigt på den nadra hästen? för den ligger faktiskt ok på den andra hästen vad jag sett..
Efter jag provat prestigen provade jag några av de stora smäkra högmankade hästarnas sadlar. En county i w och en jacson i xw.. De låg väldigt mkt bättre än prestigen.
Countyn i w, verkade funka bra breddmässigt, dock va den för lång och låg inte ann så bra mitt under sätet. Bra fram o baktill dock.
Jacson i xw var för smal, men kom ner mer än prestigen.
Provred wintec med vitt järn också, den verkade nästan funka bredmässigt, låg an hela vägen framtill. Dock passar nog inte själva formen för när jag provred, glappa den lite framtill.Dock verka min häst nöjd ändå..
Kanske ska jag ta ut en sadelutprovare ändå, men då isf nån som har sadlar att ta med o prova. Bor ju i s-tälje nu och här finns ju lite, funderar på lillh*st*n exempelvis men de har ju inte så många breda sadlar begagnade. Då kanske de provar en ny globus 34-38 eller en zaldi 3, sen kanske de inte har så mkt mer, o om jag får en sadel utprovad kanske jag ändå är snål o inte vill köpa den ny av den utan istaället leatr en begagnad , men tydligen skiljer det ju så mkt från sadel till sadel så det kan va kört ändå. blöä.