Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mellan skinkorna, mest på höger sida men ibland på vänster. Det blir både punktsår (riktiga sår som ibland vätskar sig och ibland är torra med skorpa) och större irriterade områden.
Rider med sömlösa trosor, sömlösa långkalsonger, ridbyxor utan dumma sömmar osv, det är inte sömmarna som skaver, utan det blir sår ändå (värre med sömmar som sitter fel såklart)
Tycker det blir lite bättre med gummibandsstigbyglar, men inte helt bra, plaststigbyglar som jag ridit massor med innan kan jag inte använda alls längre. Nu de senaste gångerna har jag fått använda australiensiska stigbyglar och såren har iallafall inte blivit värre.
Det börjar svida efter lite olika lång tid, ibland tar det 20 minuter, ibland 40, 60 eller inte alls.
Värst är att skritta, extra illa på hårt underlag.
Någon som har koll på liknande sadel som amerigo vega cc? Har problem med stiglädrets position i min vega...benen dras fram över kåpan, kan alltså inte hålla benen där dom ska vara utan att spänna mig. Rider jag utan så funkar den för mig ...irriterande.
*kl*
Någon som vet vad morris & Nolan i vidd 33 motsvarar för grader? Värt att prova?
Ungefärligt mellan tumme och pekfinger (andrahandsinfo):
32 ca 95-100
33 ca 100-105
34 ca 105-110
Har fått hem grandeen nu. Hur tycker ni det ser ut? Tycker att den hamnar högt ovanpå hästen, så den är nog för smal. Koppjärnet såg brett ut, men bossorna var så pluffsiga på den. Jahapp, bara att leta vidare.
Jensen Exmoor 16" (ponnysadel), är den för liten för en vuxen rumpa som drar ungefär rymlig 16" eller liten 17" på storhästsadlar? Jag har blivit itutad i att barnsadlar har andra mått än vuxensadlar så att man inte ska räkna med att 16" är 16"?