Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inte innovan men isabellen har jag provat och den låg helt ok men jag tyckte inte alls om den själv. Nu var detta iofs något år sedan så om den fortfarande ligger ok det vågar jag inte svara på. Men jag får försöka hitta en och prova då.
Förresten är Innovan lika rak eller rakare än Isabellen?
En i stallet har en häst som ser ut ungefär precis som din. Hennes Innova glappade rätt mycket bak eftersom hästen är så rak. Så nu har hon måttat ut en ny Childeric och går i väntans tider. (Kan tillägga att hon provat massor av sadlar och Amerigo Classic låg hyfsat även om den släppte lite bak så glappade den inte i närheten av vad Innovan gjorde.)
Haha ne det problemet lär vi inte få Nope jag har kollat efter passier men inte hittat någon att prova. Grand Gilbert hittar man ju massor men dom är väl till lite mer svängda ryggar och optimum är det sämre med här i krokarna. Men jag ska skriva till den i min prova lista.
De sadlar jag har provat är:
M&N
Albion style (ska få prova en K2)
HdR
Bates Isabell
Herritige (stavn) 2 stycken
Santa Cruz Leopold + en annan santa cruz
Jaguar
Stübben
Frank Baines 2 olika
En syntet sadel Typ T6 eller vad nu den heter
Hubertus
Letar sadel (som vanligt) till hästen igen. Har haft en Crown Arwen som både häst och jag trivdes super med i början (3 månader sen vi hittade den) gick som en dröm. Men 3 månader med bra ridning och en bra sadel formar om rygg och muskler. Så nu passar den inte längre.
Behöver tips på vad som kan passa denna rygg.
Hon är runt 110grader bred. bred över manken som är ganska lång men inte så hög tycker jag. Har sett betydligt värre. Hon är långt ifrån färdig musklad över ryggen.
Så vad har ni för tips?
Jag ska iväg till sadelmakare men vill gärna ha med mig en del sadlar att testa.
På denna bild har hon en prestige hippos, ligger skrattretande dåligt det ser jag med. Den ligger långt fram eftersom den inte går att få längre bak. För smal och helt fel form... Bilden är dock lite missvisande eftersom den är tagen lite snett bakifrån. Men NEJ jag rider inte i denna och skulle inte ens komma på tanken.
Albion, även denna ligger långt fram. Men jag lyckas verkligen inte dra bak den mera. Den glider till detta läge, rider inte i denna heller.
Hästmänniskan Jag kommer inte att röntga oavsett utan det som är intressant för mig är allmäntillstånd och böjprovet. Finns många kliniker mellan mig...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.