Sadelkrångel och lastproblem

Mirre

Trådstartare
Behöver en ny sadel till min häst då den andra inte passar.
Den bästa är ju då såklart att ta med hästen och prova ut en.
Problemt är bara att hästen i fråga inte går och lasta :(
Vad gör man? Brukar man få låna hem sadlar? (fast är kass på och prova ut sadlar ju, det bör nog en sadelmakare göra) vad skulle ni göra? Vill ju kunna rida honom :( Rida baracka visst, men han har sina ideer och då sitter man inte kvar barbacka ;)

Sv: Sadelkrångel och lastproblem

det vore förstås bra att träna honom så han gick att lasta. ;)

men annars så finns det sadelförsäljare som kan åka ut till hästägaren med ett gäng sadlar och prova. Hör dig för med försäljarna i din närhet.

Alternativet är att ta hem en sadel som du tror passar, och sedan ta ut en tränare som kan bedömma. Se bara till att ha öppet köp, så du kan lämna tillbaka den.

Sv: Sadelkrångel och lastproblem

Jag ringde upp "tommy textan" eller hur han kallas; han for ut till mig direkt han (:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 815
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama