• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 248
M

Morotsbiten

Jag är så glad så jag måste få dela min glädje=)

Har ju köpt en ny sadel en allround mot dressyr i färger blodrödbrun=)
Men stiglädrena var slut i den färgen och de hade slutat att tillverka just i den färgen :cry:
Panik :crazy: Ut och leta efter snarliknande och de är vad denna dag har gått åt att göra..
Och vilken tur jag har som till slut hittade ett par i samma färg som dessutom var 10 spänn billigare än de jag från början tänkt att köpa :bump: :banana:
Passade även på att köpa en ny sadelgjord med :d

Bild på skönheten kommer, ska ut i morgon och fotta lite tänkte jag=)

Fler som varit ute på sadelköpsvägar nyligen???
Nöjda och belåtna över kapet???

Sv: Sadelköp

Tja, köpte en ny för en månad sen.
Jag älskar den :love:
Och hästen med, och det är ju det viktigaste :)

Nja där håller jag inte med om.. de är väl viktigt att båda gillar den??=)
Skulle inte vilja rida en sadel där man får sår i baken av även om den sitter guld på hästen..
Då skulle jag leta efter en som sitter guld på hästen och är guld att rida i för ryttaren=)

Som jag nu gjort=) :love:

Jo iofs.
När vi köpte tog vi med hästen till affären. Först fick jag prova ut några som jag gillade. Sen provade vi dem på hästen och tog den som passade bäst.
Så den är bekväm för båda :)

De är ju kalas när man kan göra så=)..Skräddasy sadeln efter er båda :love:

Jo, det är bra, det som 'chokade' mig lite var att jättemånga kom dit och köpte sadel utan att ha häst med :crazy:
Skulle aldrig jag våga göra.

tjaaa köpte en dressyrsadel mars nångång tror jag :rofl: bara använd ca 5 ggr, 2000 kr billigare än nypriset. Hästen KANONTRIVS med sadeln och jag får plats i den så nog är jag nöjd minsann :) :love:

Nä inte jag heller.. nu tig inte jag med hästen med jag tog med sadlar hem till stallet och provade ut istället...
Man akn ju ta hem en sadelprovare också!

Men köpa en dyr sadel å sen passar den inte... :crazy:

Jag har beställt en svart Cobra Drerssyrsadel den kommer om 2 veckor.. :banana:

Har köpt mig en dressyrsadel idag, en Wintec Cair, som jag provat ut 2 ggr innan jag köpte den för att vara säker..

Bara dressyrschabrak som saknas... inte så snyggt med allroundschabrak.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har oxå köpt en ny sadel! en svart allround mot dressyr med djuuupt säte. :d

Ev köper jag en dressyrsadel imorrn. Av en i stallet som inte kan ha den på sin.
Jag ska bara testa rida i den. Om den känns bra och priset är rätt så slår jag till (med mammas pengar :p)

Köpte en "nyare" sadel för drygt 1½ månad sedan... Moll hopp....precis en sådan som jag hade för 20 år sedan....

En operation kom emellan köp och provridning, men det ska ske så fort som möjligt...

Jag är jättenöjd med mitt senaste sadelköp... Skulle bara ha hoppsadeln, en Stübben Siegfried CS...Men så hade dom en Stübben dressyrsadel också, en Tristan Lyx... Eftersom det var samma bomvidd, och det blev ett ännu bättre pris om jag köpte båda, så chansade jag! Jag sitter kanon i dom, och dom ligger bra på hästen! :banana: :bump:

Oki..vad kul.. fler som tycker om färgen brun :love:
Jag har tröttnat på färgen svart till mitt sto och har bytt helt nu till brunt :D
Eller tabacco för att vara petig=) :D

hehe själv är jag anti stúbben människa.. hatar stúbben.. tucker sadlarna är såå fula=) .. men de är ja de...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Magiana
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 734
Senast: Supersalt
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 970
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10