Sadelhjälp någon???

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
någon som kan hjälpa till att få lite klarhet i en fråga?? har en nordsvensk som vi letar sadel till. har fått en wintec dressyrsadel utprovad med grått koppjärn. nu är det så att vi har hittat en jättefin stubben scandica 18/32. tror ni att den kommer passa henne i stället för wintecen för i så fall vill vi mycket hellre ha den. eller hur bred är en stubben 32? någon som vet, någon som vet???:bow:

Ska tilllägga att hon har väldigt svängd rygg.

Sv: Sadelhjälp någon???

ok tack så mycket för hjälpen.:bow: :bow: :bow:
hon som skulle sälja sadel vägrade mäta den till oss... så det blir wintec då...

Liknande trådar

Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 834
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: ylvalill
·
Dressyr *Länk till förra tråden* Jag rider en kompis häst och har kommit fram till att jag nog behöver köpa en egen sadel. Han har en ordo...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
12 030
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar