EZMK
Trådstartare
Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte denna var för stor för mig och rumpan ändå. Sagt och gjort, fick hem en Thorowgood T6 showjumper på lån men blir inte riktigt klok eftersom jag är mindre bra på sadlar. Jätteskön och bred kanal som låg fint. Hade de smala inläggen i men hoppade av och la i de tjocka eftersom jag tyckte den tryckte sig neråt mot manken. Rider en stund, tar något lågt hinder och hoppar av och kollar hur allt ligger. Tycker den kasar bak, är den för smal då? Lite moment 22 med denna ryggen känns det som.
Hästen i fråga är ett fullblod med lång manke och bogblad, lite insjunken precis vid/bakom manken. Relativt rak häst. Tanken är att ta ut sadelprovare i nya året men eftersom ekonomin är som den är så lånar jag sadlar och kollar runt på beg-sidor tillsvidare, något ni hade tipsat om? Bild efter ridning.
Hästen i fråga är ett fullblod med lång manke och bogblad, lite insjunken precis vid/bakom manken. Relativt rak häst. Tanken är att ta ut sadelprovare i nya året men eftersom ekonomin är som den är så lånar jag sadlar och kollar runt på beg-sidor tillsvidare, något ni hade tipsat om? Bild efter ridning.