sadelgjord till islandssadel-vilken modell?

LinnK

Trådstartare
vilken modell på sadelgjord är vanligast till en islandssadel? har fått för mig att dressyrgjordar är vanliga, är det så? :confused:

Det finns inga vanliga sadelgjordar, det finns däremot flera modeller att välja på. Vad man väljer är helt individuellt, lämpligen något som passar den saln som hästen har.

Själv skulle jag aldrig välja tex en stränggjord. :crazy:

ang dressyrmodell eller ej, beror väl främst på om det är långa eller korta stroppar på sadeln. lär va en väldigt lång dressyrgjord på en sadel med korta stroppar :) :p

Själv är jag väldigt förtjust i resårgjordar. Om det sedan blir en lång "vanlig" eller en kortare dressyrmodell beror som sagt på sadeln. Det känns som att resårgjordarna är snällare mot hästen och dessutom är de lättare att dra åt (för mig som är lite svag...) :D

ang dressyrmodell eller ej, beror väl främst på om det är långa eller korta stroppar på sadeln.

Ja och därför väljer man en gjord som passar sadeln. ;)

Alla dressyrsadlar har inte långa stroppar.

jag skull gärna se nån försöka spänna en sadel med korta stroppar med en dressyrgjord :devil: muhahaha :p

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
915
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
735
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Fille
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod