Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar funktionen men avskyr rengöringenÄven jag propagerar för elt. Materialet är fantastiskt för att förhindra glid.
Jag tycker den är enkel att rengöra... bara skölja tygdelen i ljummet vatten och putsa lädret som vanligt.Jag älskar funktionen men avskyr rengöringen
Kombinationen läder/textil tycker jag är usel. Tycker leran fastnar i tyget och är allt annat än lätt att skölja av.Jag tycker den är enkel att rengöra... bara skölja tygdelen i ljummet vatten och putsa lädret som vanligt.
Aha, jag har bara ELT-gjorden på dressyrsadeln, som jag bara använder när jag dressyrar och det gör jag bara i ridhuset eller på banan - så ingen lera. Min häst gillar verkligen gjorden och då går det före min bekvämlighet, men som tur är för mig föredrar han en annan typ av gjord till hoppsadeln.Kombinationen läder/textil tycker jag är usel. Tycker leran fastnar i tyget och är allt annat än lätt att skölja av.
Håller med. Har ridit med ELT dressyrgjord varje dag senaste 5-6 åren och har aldrig tänkt på att den varit svår att rengöra. Jag rider ute på skogsvägarna för det mesta, dock har vi bara lera på våren innan tjälen försvunnit helt. Jag låter leran/smutsen torka och borstar sedan bort den. Behövs mer rengöring tvättar jag av tygdelen med diskmedel och varmt vatten. Men för det mesta har jag bara behövt borsta av smutsen.Jag tycker den är enkel att rengöra... bara skölja tygdelen i ljummet vatten och putsa lädret som vanligt.
Skulle vilja tvätta textilen i maskin nån gång ibland iaf, men känns sådär med tanke på lädret.Håller med. Har ridit med ELT dressyrgjord varje dag senaste 5-6 åren och har aldrig tänkt på att den varit svår att rengöra. Jag rider ute på skogsvägarna för det mesta, dock har vi bara lera på våren innan tjälen försvunnit helt. Jag låter leran/smutsen torka och borstar sedan bort den. Behövs mer rengöring tvättar jag av tygdelen med diskmedel och varmt vatten. Men för det mesta har jag bara behövt borsta av smutsen.
Har min jämt, ute som inne. Till slut är det svårt att få bort skiten i textilen.Aha, jag har bara ELT-gjorden på dressyrsadeln, som jag bara använder när jag dressyrar och det gör jag bara i ridhuset eller på banan - så ingen lera. Min häst gillar verkligen gjorden och då går det före min bekvämlighet, men som tur är för mig föredrar han en annan typ av gjord till hoppsadeln.