L
lindgreen
Med resår känns ju bäst på sadelgjord, men folk säger att då är det jättelätt hänt att man spänner för hårt utan att tänka sig för.. Nu har jag en sadelgjord med resår på båda sidor, funkar toppen, men man märker ju att om man spänner "ganska mycket" så är det mest resåren som töjer ut sig. Vad tycker ni? För/nackdelar med resår, för/nackdelar utan resår, och ska man i sådana fall ha resår på en eller båda sidor? Ska nämligen köpa en ny sadelgjord ganska så snart, men jag vill vara helt säker på min sak.
Sen tänkte jag också passa på att fråga om förbyglar. Dom har ju börjat säljas med resår nu också.. (Visserligen länge sedan) Jag har nu en helt i läder som behöver bytas ut och jag ska i samband med sadelgjordsbytet köpa en ny förbygel. Men det känns på något sätt som att en helt i läder ligger bättre på hästen? Är jag helt ute och cyklar i mörkret då?
Tack för svar
Sen tänkte jag också passa på att fråga om förbyglar. Dom har ju börjat säljas med resår nu också.. (Visserligen länge sedan) Jag har nu en helt i läder som behöver bytas ut och jag ska i samband med sadelgjordsbytet köpa en ny förbygel. Men det känns på något sätt som att en helt i läder ligger bättre på hästen? Är jag helt ute och cyklar i mörkret då?
Tack för svar