Sadelfunderingar....

F

Freisting

Jag ska köpa ny sadel, men eftersom jag har varit ifrån "islandshästvärlden" i några år så har jag inte riktigt koll på vad som finns på marknaden... Tips och idéer tas alltså tacksamt emot!
Jag har tidigare haft Loftur (med vanlig stoppning) och älskat den (frågar mig själv varför jag sålde den??)! Sadeln ska vara "normal" (varken stor eller liten) då den helst ska kunna passa på lite olika hästar (har inte råd att ha en till varje).
Har eventuellt funderat på en Top reiter JR...

Brainstorma så får jag "nysta" i det själv sen! =)

Sv: Sadelfunderingar....

heej
Har hört att top reiter JR passar dom flesta hästarna.
jag har en globus som jag tycker är skön, tycker också att top reiter z är bra.

Om du vill ha en sadel som passar flera hästar är Sensation det självklara valet eller annan bomlös.
En bomsadel passar ju inte om hästarna har olika bredd och form på ryggen utan du måste ha en sadel till varje typ av rygg och till varje bredd.

jag har provat typ alla sadlar känns det som och det enda jag varit nöjd med och som legat på plats och dessutom legat bra på många hästar är childeric, väldigt dyra men en bra investering som man kan ha glädje av i många år

Har en top reiter JR som jag fullkomligt älskar!!

Har även en Equippe som är så galet skön och fin om man är ute efter något mer dressyrigt.

Jag har en Stübben Tristan som jag är hel nöjd med, provade Equipen men tyckte inte den var tillräckligt skön för de ca 10 000 extra kronorna:-))

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 574
Senast: iNTOHiMO
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403
Utrustning Jag har en Montsegur sadel (för bred kort rygg, kallblod eller islandshäst) som jag vill sälja, men jag drar mig för att annonsera ut...
Svar
7
· Visningar
1 540
Senast: Aleel
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar