Grålly
Trådstartare
Ska köpa sadel till min häst. Bör man satsa på beg. eller nytt? Blir ju självklart billigare med beg., och då är den ju "inriden", vilket skulle vara skönt. Dock är det ju inte så mycket att välja på, utan då får man ju liksom ta det bästa av det som dyker upp. Köper jag nytt så har jag ju en hel del att välja mellan. Min prisgräns ligger på 17'. Om ni hade den budgeten, skulle ni välja beg. eller nytt? Vill inte ha någon showsadel, lite silver kan väl inte skada (), men inget "pråligt". Köper jag beg. så lär det väl gå på 10-12' kanske, men det skulle vara roligt att köpa nytt också. Min dröm är ju en sadel jag själv designat, men det lär ju kosta minst 25', och det har jag definitivt inte råd med..
Vill även fråga - hur är Frinta-sadlarna i kvalitét? Har inte sett märket förrän alldeles nyss men tyckte de hade rätt sjysta grejer. Är det ett välkänt märke?
Vill även fråga - hur är Frinta-sadlarna i kvalitét? Har inte sett märket förrän alldeles nyss men tyckte de hade rätt sjysta grejer. Är det ett välkänt märke?