Sadelfundering

Sv: Sadelfundering

Gordon skrev:
Asså man slutar aldrig förvåna sigav människor. om man nu ska prova en bom som ska passa hästen så går de ju inte rida i den.
Alltså hur tänker folk.De går ju låna hem el åka och prova bara bommar.

Hur menar du? Provar man en naken bom så rider man givetvis inte i den. Men att prova en sadel utan att rida i den, hur tänker du då?

Jag har aldrig träffat någon eller hört talas om någon som fått en sadel specialgjord till sin häst som passar perfekt!!!
Jag har däremot varit med om att sadlar gjorda efter mått inte passar när allt kommer omkring.
Hur som helst så är jag inte intresserad av att vara med i pajkastning så vi kan väl avsluta med att konstatera att var och en är saliga i sin tro. Och till Bill vill jag säga att om du vill vara störst och bäst på nätet så be my guest, alla vet ju att allt som sägs på nätet är sagt av kunniga människor och allt är sant.
Tro f*n att du vill avsluta konversationen, kenneth! Du hann ju lägga rabarber på "the truth, the whole truth and nothing but the truth" utan att förklara hur du menar. fast det kanske blev för svårt? ;)

Tro f*n att du vill avsluta konversationen, kenneth! Du hann ju lägga rabarber på "the truth, the whole truth and nothing but the truth" utan att förklara hur du menar. fast det kanske blev för svårt? ;)

Det är så dom "kunniga" gör, åtminstone på detta forum...jag har varit med om det mer än en gång...:cool:

Det är så dom "kunniga" gör, åtminstone på detta forum...jag har varit med om det mer än en gång...:cool:
Ja, vad ska man säga ... ? fast det hade ju varit intressant att få höra hur det ligger till med sanningen! ;)

argumenten tog väl slut eller höll inte för kenneth, o då måste han ju backa in i ett mörkt hörn o gömma sej tills det hela lagt sej! :rofl:

Det är nog som alltid när kenneth är med och diskuterar.....:angel:

Va roligt att se att manliga männen har synpunkter. För vi hispiga tanter begriper ju inte ett smack. Vad jag har förstått ska sadeln liksom glida ner på plats, du lägger ett lakarn i mellan o spänner lagom löst. du longerar din häst i skritt o trav. Kollar lakarnet om sadeln har legat ann med ett jämt tryck, då är den ok. Hur den sen passar till din röv e ju en annan femma

För vi hispiga tanter begriper ju inte ett smack.
Det kan jag ju faktiskt hålla med om när jag läser ditt inlägg! :D
Efter den longeringen ( "sadelutprovningen" :rofl:) vet du inget mer än före!!!!!

ja, man kan undra hur denna värld skulle se ut om den var befolkad av enbart kvinnor? KAOS, javisst! ELÄNDE; javisst, TOTALT VÄRLDSKRIG, en självklarhet! Längtan efter män att rädda situationen ( mm mm :angel:) ? OERHÖRD!

Senast ändrad av en moderator:

Du har så rätt så, jag föredrar men( män) före kvinnor:bow:. Utprovningen som jag nämnde har jag fått levererad av en tränare från usa, typ den lilla flicksnärtan. Jag har inte provat ut min sadel på detta viset. Jag gick på ögon mått:D:D:rofl:

Det kan jag ju faktiskt hålla med om när jag läser ditt inlägg! :D
Efter den longeringen ( "sadelutprovningen" :rofl:) vet du inget mer än före!!!!!

ja, man kan undra hur denna värld skulle se ut om den var befolkad av enbart kvinnor? KAOS, javisst! ELÄNDE; javisst, TOTALT VÄRLDSKRIG, en självklarhet! Längtan efter män att rädda situationen ( mm mm :angel:) ? OERHÖRD!

OJ! vad jag hört de förr :rofl::rofl::rofl:

Jaha, så sitter man här då, i sadelträsket... :crazy:

Undrar vart man ska vända sig för en sadel som:
  • Har ett "plant" säte, för maximal rörlighet
  • Har "centrerade" stigläderfästen så en lodrät sits underlättas
  • Passar häst med rak rygg och "mutton shoulder", dvs rätt "rund" över manken samt en trolig bomvinkel på typ 105 grader...
Någon som har något tips?

Klafs-klafs! ;)
R

Bomlös ?
Dom är helt super tycker både jag o hästen.:banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka