Sadelfråga...

L

LiselotteA

Om ni trodde att ni skulle slippa en ny sadeltråd så fick ni tji på det!

Jag tänkte höra om ni sadelexperter vet ungefär vilken dressyrsadel som skulle kunna passa en häst som idag passar utmärkt i en Knights Allround King Edward, Allround mot dressyr.

Jag har i och för sig hjälp av en sadelutprovade, och hon har varit här idag.. Till hösten ska vi titta på en ny sadel, en ren dressyr, och idag tog hon med sig min sadel för att bredda den lite, samt justera stoppningen lite...

Till hösten som sagt, så ska jag investera i en ny hoppsadel och en ny dressyrsadel och tänkte bara höra om ni hade några finingar som jag kan titta på under tiden...

Ska se om jag får upp en bild på honom också.

Vart även jätteglad för hon sa att han verkligen hade satt rätt muskler under det här halvåret som hon inte har sett honom på!

Ha en bra dag!

Sv: Sadelfråga...

KL

Här kommer en bild i alla fall... vet dock inte om det är jättebra..

unnamedzd1.jpg

Sv: Sadelfråga...

Antar att han blir rakare vid arbete?

Isf en Knights Lady Rowina

Eller
Globus
Crown
Arabian
mf

Ja, det blir han.. jag tror han står lite mysko också där.. ska se om jag hittar några flera bilder!

Tack snälla för hjälpen, du är alltid en klippa i sadelfrågor! :bow:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Har idag en Tekna S Line Dressyr som ligger bra på hästen men jag är så trött på att det är en syntetsadel. Ska börja leta efter en...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Laban
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 908
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 122
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka