sadelannonser

Seabaz

Trådstartare
Ingen annonstråd det här utan en undran.

När jag tittar på annonser på w-sadlar så ser jag många som är importerade från USA och använda fåtal gånger och till hyfsade priser.
Är det så att folk beställer hem dessa själva lite på måfå och hoppas att de ska passa hästen för det är billigare att köpa från USA nu när dollarn är låg. tex på eb^y

Eller varför kommer det så mycket USA-sadlar på marknaden just nu?
Alla kommer väl därifrån mer eller mindre iofs men i annonserna framgår det ju att de är importerade och inte köpta från någon speciell affär här i Sverige.

Jag har själv kollat på eb^y efter sadlar och hittat många fina och till väldigt bra priser men jag vill helst ha en som jag kan prova först så jag själv skulle inte beställa från USA utan att ha provat modellen i Sverige först från någon återförsäljare kanske.

Eller vad säger ni, vad tror ni?

OBSERVERA: Det här inlägget är INTE menat som någon annons eller reklam.

Sv: sadelannonser

Det är nog precis så det är, de köper en sadel i USA nu när dollarn är låg + att westernsadlar är mycket billigare i USA och hoppas på att den ska passa hästen. Gör den inte det så säljer dom den i sverige.

dom lär ju tjäna på det pengamässigt men undrar vad dom gör under all tid det tar att bjuda på sadeln, betala, få hem den, prova den, inse att det inte funkar och sedan få den såld för att kanske börja om igen?

Vilken skål väger tyngst.
Det verkar ju inte vara några skitsadlar heller.
Jag har funderat på att göra likadant men jag vet inte. Har släktingar i USA som skulle kunna ev. "ta med sig i bagaget" hehe.. men det kanske inte får gå till så heller... hum..

Ne jag ska nog sälja allt jag äger och har för att få ihop till en ny w-sadel av det stuk jag hade förut som jag ångrar så förpannat mycket nu att jag sålde...

Jag har själv gjort exakt så, fick precis hem en sadel som jag aldrig skullle ha haft råd at köpa i sverige, den passade som handen i handsken, annars hade jag sålt den hemma i severige..
Det är ju stört omöjligt att hitta en med x-vid bom i sverige på begmarknaden, jag tog en chansning o det blev full pott!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka