orion_x

Trådstartare
har en kieffer inzell dressyrsadel som passar fint till bägge mina hästar. Vill dock eventuellt ha en sadel till som travaen kan ha i skogen. Tänkte en hoppsadel. Inzellen är lite rundare i sin bomform än vad kieffer master är (dressyr) som jag haft innan till travaren och den var för rak. Inzellen är tydligen en ny bom hos kieffer. Finns det någon hoppsadel av kieffers som är liknande den? Åt det rakare hållet, men inte spikrak?

http://codex.no-ip.com/~orion/e27.JPG
är dock betydligt tjockare idag:D och ur kondition:angel:

Funderade lite på en donau. Går att hitta rätt billigt begagnat

Sv: sadel

Donau är en av deras rakaste sadlar.. Dock var jag på Flädie i Skåne för nån vecka sen och såg en hopp/allroundsadel med mycket stöd och djupt säte som var lite mer böjd. Ring till Flädie och fråga vad det var för nån.

Sv: sadel

Ah, då kanske man ska titta efter nån annan modell. var det en kieffer du såg då eller? Ska inte ha ny sadel på stört. Kollar mest runt lite just nu. Vet ännu inte om han ska sättas igång eller ej

Liknande trådar

Utrustning Jag håller på och rider in min häst och funderar över sadlar. Hästen : Liten och ganska kort manke Rund bred rygg Svagt böjd rygg som...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: caballus
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 398
Senast: Estivuz
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.