Sv: Sadel....

förresten mycke fin häst =) heter den? efter o under?

Samma med min (sadeln glider bakåt). Funderade: utöver en brösta, ska man köpa underlag med någon särskild "pad"? Har sett att det finns paddar som är uppbyggda både där fram och där bak, men lol, är lite rädd att sadeln skulle fara framåt och jag köpte en som var uppstoppad där bak...

Hej
Jag misstänker att du har haft Maria eller Nadja som lärt dig att sadeln skall ligga så långt fram. Konstiga instruktioner. Sadeln skall ligga på det vanliga sadelläget ingen annanstans/många års erfarenhet av galopp

Varför misstänker du det? har du varit på några av deras kurser?

Hejsan. Vad jag kan se på bilden ser det helt okay ut på bilden. Som du berättade sa din instruktör att man sadlar väldigt olika, vilket stämmer till viss del, MEN sadeln skall ej läggas så att det finns en bristande säkerhet i att sitta i den i snabba jobb. Du har en arab o dom brukar ej ha någon nämnvärd manke, så sadla så att Du OCH din häst känner er nöjda och säkra. Lyckas till Med galoppen. / en van uppsadlare = amatör tränare

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 104
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 247
Senast: Aifos
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 795
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama