Sadel UTAN jätte-knästöd

J

Java87

:confused::confused: har letat och letat efter en tråd som handlar om detta men hittar ingen.
Jag har i dagsläget en HDR Anthenor som jag trivts bra i. Har dock upptäckt att min skänkel åker bak nåt alldeles hemskt, sitter bra i övrigt med får en knespig vinkel från knät och neråt. Givetvis är det nåt jag måste åtgärda med själva sitsen oxå men min tränare och jag har kommit överens om att det enorma knästöden hjälper till att ställa till det för mig då det hindrar mig från att flytta fram skänkeln.
Jag söker nu en bra sadel med nätta knästöd, eller kanske inga alls.
Provred en Röösli och satt riktigt bra men tyvärr pallar inte plånboken med en sån i dagsläget.
Har ni nån bra att rekommendera?

Sv: Sadel UTAN jätte-knästöd

Hej.

Jag har en Frank Banes. Köpte den begagnad = bra pris. Små, nästan inga knästöd, smal i midjan/sitsen. Passar mig bra.

hej. jag använde också en HDR (vet inte modell,men stora knästöd i alla fall) för några år sen och det var likadant för mig.
mina skänklar åkte bakåt mer än dom skulle. och det var pga av sadeln.
när jag köpte en annan blev det genast mycket bättre. :)

tyvärr har jag inga förslag för jag är inte så insatt i sadel-världen
hoppas du hittar någon som passar bättre.:)

ja hade en frank bain excellent, undra om den hette så. den var iaf inte med stora knästöd.

Bates Caprilli har små stöd och man kan byta mellan små och lite större har jag för mig. Om det är en bra sadel eller inte beror på vad du vill ha i övrigt, vad som passar hästen och vilken prisklass du vill hålla dig i.

hade en albion k2 som jag i a f tyckte hade små knästöd:p

Jag köpte nyligen en Kieffer Lech Profi, den har rätt små knästöd! Sitsen är ganska djup och jag var lite orolig först att stöden för knäna skulle vara lite för små för mig eftersom jag är van vid större. Men jag sitter nästan bättre i den här än i min gamla fåtölj från Kentaur :)

Det finns riktigt fräscha, begagnade att få tag på för halva nypriset ungefär. Jag tycker det är en bra sadel, inte alls så hård i sätet som det varit tidigare. Mycket sadel för pengarna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka