Sadel tråd.

W

Western_lover

Vad sitter alla i för sadel här? :smirk:

Min sadel en Garland Reining med butterfly skirt, barbed wire-mönster och lite silver har den.

13834921.jpg

( http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13830000-13839999/640x480/13834921.jpg (om bilden ej funkar))

Sv: Sadel tråd.

Skaffa precis sadeln, var ett rent h*lvete att hitta någon som passa så vi körde ut hästen så hon som arbetade i affären fick testa ut den som passade. :D

crates reining. ny, full.16säte. skulle nog igentligen vilja ha 15,5.men denna är underbar ändå.
Sen har jag en trailweaver arab men den använder jag inte längre.

Dessa in handlades på chappen när ranch horse tävlingarna var. Kostade 1600, mina allra första boots och jag fullkomligt älskar dom, de är ranch/work boots och jag går i blöta hagar i leran på hjoko och de funkar ypperligt att springa och även mocka i.
Abiline ngt hette dom.
1185875752.jpg

Första dagen dock så ändrade de färg när dom putsades och blev mer mörkt rödbruna tyvärr.

62936.jpg

Vad jag tycker om den?

Jag kan ju bara säga som så att jag skulle kunna sitta i den hela dagen - utan att ens klaga på rygg eller rumpa efteråt. Den är skön att rida i, ligger bra på hästen, lagom tung, snygg osc osv osv.
Jag älskar dne helt enkelt :love:

Tror bara att min pålla snart växer ur den :crazy:

Jag andvänder en Continetal Montana Arabian, köpt från Bonanza från början. Dock är den lite för vid fram så jag letar efter en bra bulitup-pad.
Arabbom i trä-fiberglas, 15,5", Nypris 12255kr ocj jag köpte den för 5500kr 1 år gammal:):D:love:
senastenytt175.jpg

senastenytt024.jpg

Jag har också en likadan! :love:
Bara haft den ett par månader eller tre kanske det är förresten! :banana:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Western Hej! Ganska ny på western fronten men har planer på att skola om mig o min gamla hopphäst då hon inte håller för hoppningen längre.. Har...
Svar
7
· Visningar
1 780
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 193
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ja, ännu en sadeltråd :wtf: Jag vet att alla hästar ser olika ut i ryggarna, men nu ska jag generalisera lite. Ni med PRE hästar...
Svar
9
· Visningar
3 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka