Sadel tips!!!

B

Becca85

Hej alla ni som är duktiga på dressyr sadlar. Jag skulle nämligen behöva lite tips. Det är så att jag provade en stallkompis dressyr sadel och den var kanon. Både för min häst och mig.
Den sadeln som jag provade var en Albion M/W med 18" i sittsen. Mycket skön sadel.
Och det jag undrar över om det finns något mer märker som liknar denna sadel. För den är lite för dyr för mig. Så jag skulle vilja ha en billagare sadel men ändå något som liknar denna. Tacksamm för alla tips.
/Becca

Sv: Sadel tips!!!

Jag har titta på de också och tycker de är för dyra. Jag ligger lite under de priserna i prisklass.

Jag kan tänka mig betala 3000- 5ooo för en sadel.
Är det någon mer som kan ge lite råd.

Va har du!!!
Då är inte hoppet ute alltså. Gud vad bra om jag skulle få tag på en sådan.
Men är det ingen som vet en liknade sadel men i en lägre pris klass???

Jag tror tyvärr att du får tänka om lite. De kostar ju så mycket av en anledning, det är bra arbete, fint läder osv osv, därför är de dyra. Jag gissar också att de dessutom är eftertraktade på begagnatmarknaden då det är ett märke som många gillar.

Jag tror tyvärr att du måste höja din smärtgräns lite, så får du den sadeln du vill ha. Du har ingen gammal du kan sälja så du får in lite stålar?

F.ö så har jag inte kunskap att säga hur Albion är i bommen och i formen, med det vet alldeles säkert Diabolic_Kitten, så PMa henne. :)

//E

Globus Clic är snarlik Albion i passform för hästens del och Clicen har även rätt så djupt och skönt säte och hyfsat stora stöd. Kostar ca 8500 ny. Turnern som bara har mindre knästöd kostar ca 7000.

*KL*

Jag fich hem min nya (begagnade) Albion Lux i förra veckan.

Det enda jag kan säga är: :love: :banana: :love: :banana: :love:

Hittade den på eBay o kostade 580eur inkl frakt.:bump:

Lyckos dig. Nu blir jag avund sjuk.
Kanske något att sattsa på???

Globus Clic är snarlik Albion i passform för hästens del och Clicen har även rätt så djupt och skönt säte och hyfsat stora stöd. Kostar ca 8500 ny. Turnern som bara har mindre knästöd kostar ca 7000.

ok, ska kolla upp detta.
Tack för tipset också.

Har nu köpt mig en Frank Baines dressyr sadel. Och är super nöjd.

beror ju faktiskt lite på vilken albion modell du är ute efter.
SLK beg. ligger ju på ca 15.000kr....
den som är rätt lik den är Zaldi...hmm altlanta tror ja den heter!
kostar betydligt mkt mindre... dock inte lika underbar som albion SLK.....:love:

har en globus clic!
Super skön sadel! hade samma problem, ville oxå ha en albion, me tyckte inte min ekonomi...:cry:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈