Sadel till rakare rygg och manke?

K

Katrinne

Min häst har börjat bygga muskler och breddat sig sedan jag köpte honom och jag har börjat titta på nya sadlar. Just nu har jag Horse Saver både dressyr och hopp. De är raka i bommen och har cutback för hög manke. De sadlarna har funkat bra hittills men nu ska jag byta till lädersadlar och vidare bom. Vilka hoppsadlar rekommenderar ni?

Sv: Sadel till rakare rygg och manke?

Kieffer låter som en passande sadel. Finns både i dressyr och hoppmodeller.

Sv: Sadel till rakare rygg och manke?

Jag har varken sett hästen, ryggen osv. Jag TROR att den skulle passa men det är svårt att säga över internet. Ta hjälp av någon sadelkunnig och prova massor av sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 240
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka