T
Tant Asta
Pollen min rids just nu med en bomlös sadel och barbacka, men jag skulle vilja ha en bomsadel eftersom vi ska börja hoppa lite (till feg-mattes förskräckelse). Har pratat med en sadelutprovare som ska komma ut om några veckor och försöka hitta sadel till min ponny + stallkamratens häst. Nu är det så att min herre är ganska överbyggd, vet inte exakt hur mycket med skulle tippa på runt 10 cm, en ganska stor skillnad alltså. Han har också en kort och bred rygg. ALLA sadlar jag har provat hittills har glidit fram och jag börjar snart tro att det är kört... Bomvidd och allt passar när man provar, men lik förbannat åker den fram när man rider Vill inte använda svanskappa på honom, så antingen hittar vi en sadel som ligger still (vilket känns omöjligt nu) eller så kör vi vidare på den bomlösa och skippar hoppningen. Bomlösa glider fram den också, men bara några centimeter medan bomsadlarna vi provat kan glida fram så att de nästan sitter på halsen. Känns som om jag ger upp om vi inte hittar en bra nu heller...
Så, nu undrar jag vad ni kloka bukefalister tror, finns det en sadel som kan passa? Tips? Har tyvärr inga bilder på hans rygg då jag inte har en kamera... Jag skulle ha tagit en häst med bättre rygg som det går att hitta en sadel till
Så, nu undrar jag vad ni kloka bukefalister tror, finns det en sadel som kan passa? Tips? Har tyvärr inga bilder på hans rygg då jag inte har en kamera... Jag skulle ha tagit en häst med bättre rygg som det går att hitta en sadel till
Senast ändrad av en moderator: