Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Går ju inte att säga en viss sadel, eller ett märke är "nordsvensk sadlar". Men till min har jag en santa cruz celine, men även bates, wintec, amerigo och tekna är sadlar som finns med såpass bredd att de kan passa en bred nordisrygg.
Beror ju på hur bred den är. Mina har haft en robert whitaker thorowgood t4 i vid. En gammal wintec 500 hopp med rött-vitt järn i blir ganska svängd och har funkat på de med svängd rygg. Santa cruz celine/merina går en med nu, vet inte vilken (inte hos mig). Knights king edward funkar för en. Forestier har de haft också. Har inte haft någon i normalvikt som dragit mer än vid/x-vid.
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.