Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nån som har nåt bra tips på märke eller så?
Hästen i fråga är hög och rätt grov med rätt normal manke
semi quarter eller fullquarter? Vad är skillnaden?
Tanken är att ha sadeln till uteritter oh trail.
SQ är en smalare bom, FQ bredare. Sen varierar det mkt mellan märken, modeller osv. En SQ-bom i ett märke kan vara lika bred som ett annat märkes FQ-bom. Ring en av westernbutikerna o hör med dom, de brukar kunna svara ganska bra.
Westernsadlarna görs till de olika inriktningarna så det finns speciella trailsadlar.
Jättesvårt, särskilt till korta, breda hästar. Om du har turen att ha en nordis med manke så är det kanske något lättare. Själv gav jag upp och skaffade en bomlös som jag är helnöjd med.
Håller med, dom är inte så vackra dom bomlösa. Men har man krånglat tillräckligt länge som jag så bryr man sig till sist inte om hur sadeln ser ut bara den passar. Fast jag ska väl inte va kaxig för jag har kvar min "riktiga" westernsadel som passar någorlunda å som jag kan använda när vi ska va "fina" :smirk:
Det är svårt att hitta sadel......är själv i samma sits nu.
Men en sadel med full quarter bom och 7" bred kanske skulle kunna provas?
Sen är det mer som spelar roll också om man ska ha en ordentligt tillpassad sadel, som om hästen är rak eller svankig, lång eller kort i ryggen, hur hög/låg manke hästen har osv.
Kläder & Bli fin
Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här!
Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
Kropp & Själ Fick på vinterhjulen idag efter 3 v tjatande på däckhotellet som tappat bort mina däck 🥳 Imorgon ska första snön komma, så det blev lite...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.