Sadel till kort rak häst med hög manke..

N

Nicke

Har ni några förslag på sadel till kort rak häst med hög manke? Ej överbyggd heller.

Sv: Sadel till kort rak häst med hög manke..

Det första jag kommer och tänka på är Globus, men jag vet inte om de klarar specielt hög manke. Det beror ju också på hur hög manken är.

Det första jag kommer och tänka på är Globus, men jag vet inte om de klarar specielt hög manke. Det beror ju också på hur hög manken är.

Manke, om du tänker dig hur en modern fjording är byggd.

Jag har en Farmland Ponciana till min isis m mkt kort o rak rygg.
Det finn gott om plats för hög manke. Finns på sidan www.farmlandsaddlery.com, säljs i Sverige fr ca 15 000 kr. Superskön sadel. Brett mellan bossorna, rak/bakåtskuren i framdelen så den ger bra bogfrihet.

Caprilli Bates
Finns med tre olika koppjärn som man kan byta själv.

/Malin

Nja inte direkt. Iom att jag inte har fått se någon bild så kan jag inte rekommendera eller avråda från en viss modell, men de märkena borde ha någon modell som passar om hästen har en rak rygg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 714
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka