sadel till arab

Sv: sadel till arab

Alla hästar är individer, så man kan inte rätta sig efter rasen, sadeln måste provas ut av nån som kan.

Araber brukar ha kort rygg med ganska omarkerad manke, men inte alla, och även "typiska arabryggar" kan ju vara olika svängda eller raka på olika individer.

Men för att ge ett tips så har jag en County Competitor på min varmblodstravares "arabrygg". :D Underbar sadel!

Håller med ovanstående. Araber är olika byggda.
Själv har jagarab med en bred rygg men med hyffsad manke. Jag har köpt en xx-vid griffin cob dressyr som än så länge verkar funka. Annars så rider jag distans i en bomlös Sports Saddle.
// Linda

Hästen har med största sannolikhet kort rygg men kan se ut hur som helst egentligen.

De kortaste sadlarna som finns på marknade idag är till för raka ryggar och låg-normalhög manke, och det är Albion och Globus.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
976
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
348
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka