Sadel storlek

N

Nadin

Skulle vilja köpa en sadel till en travhäst,den hon har nu är gammal och inte riktigt bekvämt, varken för henne eller för mig.Undrar vart mätter jag henne att kunna få köpa rätt storlek på sadeln för henne.
Är det någon som vet?
Och några tips vilka sadlar (märke) som passar till travhäst?
:smirk: tacksam för svar.

Sv: Sadel storlek

Det är väldigt induviduellt hur en hästs rygg ser ut travare kan vara väldigt olika byggda så en sadel som passar en passaar inte en annan osv. Jag tycker du ska ta ut en som provar ut sadlar, tex sadelmakare som provar ut en sadel åt dig. På så vis får du och din häst en sadel som passar er båda! De brukar kunna ta med ett urval av sadlar av olika modeller, märken och prisklasser.

Lycka till! :)

Finns några bra sadelmakare i stockholms området? Nära Märsta? :crazy:

Det vet jag inte men det finns det nog! Prova söka på nätet! Tror att Mustang åker och provar ut sadlar, blandar alltid ihop butikerna...

Vad jag vet så finns Mustang, som till och med ligger I Märsta.

Huruvida de är kunniga och har god service vet jag inte då jag aldrig varit där.

De finns inte kvar längre i märsta,men tack för tipset.

som ngn. sa, travhäster är MYCKEt olika. min häst är mycket kraftig och stor, ganska bred över ryggen och KRAFTIG hals. hade han inte frysmärkningen skulle ingen tro mej om jag sa travare. Men många travare är smala över ryggen, speciellt och dom är travtränade nyligen.. Vilken prisklass skall du ha på sadeln?

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Tora
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: VincentM
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 245
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 467
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka