Sadel rak rygg

joqla

Trådstartare
Hej! Tips på sadel till rak rygg, en del manke, wide (gärna med koppjärn), smal midja. Jag gillar Lippo, har provsuttit några olika sådana men inte provat på hästen. Letar ffa dressyrsadel nu men även hoppsadel är aktuellt framöver!
Tack för tips!

Jag har Bates caprilli till min, han har manke och mycket rak rygg. Sadeln har bred och fin kanal och hästen gillade den bättre än Lippo :)
Ofta prisvärda begagnade.

Jag har koppjärn i min Allegria så det kanske är olika årsmodeller? Köpte min ny för 4-5 år sedan. :)
Min var från innan de höjde priset på sadeln men på alla sidor jag kollat nu står det att den är omvärmningsbar.

Lippo Fazzino, Marcello och Vanessa kan ändras i bomvidd med koppjärn

Lippo Azzario och Allegria värms om i bomändringsmaskin.

Min var från innan de höjde priset på sadeln men på alla sidor jag kollat nu står det att den är omvärmningsbar.

Lippo Fazzino, Marcello och Vanessa kan ändras i bomvidd med koppjärn

Lippo Azzario och Allegria värms om i bomändringsmaskin.

Ok, då har dom nog ändrat till omvärmningsbar på senare år. Jag har ett koppjärn stl M i min sadel.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 313
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 148
Senast: Mogge
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod