Sadel problem, är detta fel?

C

Cecely

Om man har en sadel som inte passar till hundra så vet jag också att man ska köpa en ny. Dock är det ju så att plånboken får ju tyvär bestämma i det verkliga livet. Jag är dessutom en sån som vägrar ta lån. Problemet med min sadel är att den glappar lite längst bak. Men nu såg jag att det finns paddar som reglerar detta genom att de är tjockast längst bak så att det blir ett jämt tryck hela vägen. Vad tycker ni om att ha paddar under sadlen? Är det dödsdömt eller är det ok att ha som en kort lösning. Målet är ju endå att spara ihop pengar så att jag kan köpa en bättre!

Som kortsiktig lösning helt OK, det kan ju också vara så att det är allt som behövs,l men det kan man ju inte säga utan att ha sett/ provat det
//L

Liknande trådar

Utrustning Jag är helt rudis på sadlar. Börjar väl få lite grepp om livet men jag är verkligen inte duktig. Det är verkligen en djungel och mkt att...
2
Svar
31
· Visningar
3 875
Senast: Baddy96
·
Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens...
2
Svar
26
· Visningar
4 355
T
Utrustning Jag vet ju egentligen inte speciellt mycket om sadlar och så. Fick en del hjälp när jag letade sadel till min ponny. Hittade typ inget...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: sissu
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2