Aionee
Trådstartare
Min häst flyttade till ett nytt stall för två dagar sedan och det gick bra första dagen, men nu har en häst börjat hoppa på honom med bett och ett fåtal sparkar. Det har resulterat i b.la 4-5 sår där sadeln ligger, ett ovanpå manken och ungefär 4 där anläggningsytan är (sen ett par där bara schabraket ligger över). Som tur nog var har hade hästen ett 200g täcke på sig så såren är inte djupa, de flesta har inte blödigt utan bara blivit som skrapsår där pälsen lossnat (självklart reagerar han om man petar runt de).
De är dock ca 4-8cm långa och olika i bredd. Men ja, bitmärken främst just där sadeln ligger. Eftersom de är så färska undrar jag hur ni skulle resonerat runt att lägga på sadeln där? Och rida? Man tänker ju att det kan skapa obehag/smärta om sadeln skaver emot såren.
Jag kanske är supernojig och dum som ens frågar, men hur skulle ni gjort? Såvitt jag vet nu så finns inget sår där sadelgjorden ligger an, men några är placerade så att kanten på sadeln kommer ligga på och något alldeles under sitsen.
De är dock ca 4-8cm långa och olika i bredd. Men ja, bitmärken främst just där sadeln ligger. Eftersom de är så färska undrar jag hur ni skulle resonerat runt att lägga på sadeln där? Och rida? Man tänker ju att det kan skapa obehag/smärta om sadeln skaver emot såren.
Jag kanske är supernojig och dum som ens frågar, men hur skulle ni gjort? Såvitt jag vet nu så finns inget sår där sadelgjorden ligger an, men några är placerade så att kanten på sadeln kommer ligga på och något alldeles under sitsen.