CarEr
Trådstartare
Har tagit hem en Richard Davidsson dressyr sadel att kolla medryttarhästen på med ägarens vetskap ( så ingen skriker om det :smirk: ) Den satt inte bra på stallgången, alldeles för mkt utrymme kring manken samt fick in handen under bossan på mitten, i min värld dvs för rak bom. När jag satt i den så satt den som en smäck. Inget tomt utrymme kring manken, mer än väl utrymme i mankhöjd. Mkt fin kanal. Inget utrymme som glappar på mitten av ryggen. Hästen verkade trivas när jag provred lite försiktigt, men Nej. Känns inte alls bra. Lär bli punkttryck. Vad finns det för sadlar som är lite mer svängda i bommen. Hästen är normal mot hög i manken samt normal i vidd. Har inte mätt vidden än men det kommer. Sadelutprovare är ett steg som kommer men den som finns runtomkring kollar befintlig sadel och just nu finns ingen vettig befintlig att kolla med så det är lite svårt
Någon som har ett förslag? Har en Hubertus som tidigare sadel, passar inte heller bra.
Någon som har ett förslag? Har en Hubertus som tidigare sadel, passar inte heller bra.