sadel köp

mag

Trådstartare
hur skulle ni göra ??? Har en sadel jag absolut vill ha och kommer att skaffa inom den närmsta tiden. En Wintec isabell cair. Jag kan köpa en ny till priset av 7990:- och då bara sadel. Eller ev. en som är 1,5 år gammal, mycket välvårdat ( har bara sett på bild) men det ingår allt såsom sadelgjord och stigläder mm. den kostar 8000:- bVilken skulle ni tagit ??

Sv: sadel köp

Lättviktssadlar förespråkar inte våran sadelutprovare... De beror ju på vad det är för märke osv på den andra...

ja det är samma sadel och jag ska ha en sådan eftersom jag vet att jag trivs i den och den ligger bra på min häst, min fråga var vilken sadel ni skulle tagit ???

Vad är det för sorts utrustning du får med, är det Wintecs grejer?
Finns garantisedeln och kvittot kvar på den beg sadeln?

Den nya sadeln har ett mkt bra pris. Kolla upp med garantier och sådant på den. Det finns några som importerar själva och då gäller inte garantin här!!!

Den beg sadeln kan du säkert pruta lite på ;)

Wintec/Bates sadlar med cair systemet är enligt mig en revulotion. Jag tänker aldrig mer köpa en ullstoppad sadel.... :D

Jag skulle helt klart satsat på den nya. Det är ett mycket bra pris för den sadeln och du behöver ju inte köpa till de allra dyraste tillbehören. Du får själv välja dina tillbehör till sadeln så som du vill ha dem. Det är ju inte Så himla mycket som ska köpas till ändå,
ett schabrak, stigläder, stigbyglar och en sadelgjord. Det kan du hitta i skaplig kvalité för totalt ca 1000:- så jag tror du tjänar på att köpa den sadeln som är helt ny. Dessutom får du en chans att välja färg på den också!

Tycker det låter som överpriset på den begagnade sadeln. Sedan är det ju inte säkert att tillbehören är så himla bra heller.

Dessutom kanske du kan få någon deal och få lite rabatt eller liknande, på tillbehören till sadeln? De har inga slags rabattkort i butiken t.ex.?

Det finns ju lite olika varianter av Isabellen... Finns nån i syntetläder, en i equisuede och så finns det väl en i läder med (har jag för mig att jag har sett, kostar typ 19 000) så kolla om det är samma modell. Är det samma tycker jag definitivt du ska satsa på den nya... Du vet ju inte om det är nåt fel på den begagnade så...

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 197
Senast: ameo
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: Lixiigirl
·
Hästmänniskan Jag börjar leka lite med tanke på att skaffa häst så småningom. Men hur gör om man aldrig haft egen häst förut? Jag har inte ridit...
Svar
14
· Visningar
2 215
Senast: Eurydome
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 243
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka