Sadel inte lika bra efter viktnedgång.

Miagi

Trådstartare
Jag har minskat i vikt några kilo, eller fettet har fördelat om sig iallafall. Nu har jag insett att min sits inte är den bästa, jag åker omkring och måste sitta om i sadeln hela tiden, det känns som jag inte sitter rätt :mad:

Men sadeln ligger bra på unghästen och vill inte riktigt byta.

Nu är mitt problem att skänklarna åker framåt, aldrig haft detta problem innan, jag vinglar för mkt liksom, känns som om sadeln är för stor och platt. Förstår ni?

Försökt byta till 17" nuvarande 17,5" via annons men det är få som har en ANKY sadel att byta med. Jag avgudar den sadeln!! :love:

Någon som vet en liknade sadel för ca 9000kr?? (ung. värde nu)

Åh... vad störigt...

Jag vill ju kunna rida utan problem med sitsen... Vill inte gå upp de kilona, även om det är lätt gjort :) :o :crazy:

Sv: Sadel inte lika bra efter viktnedgång.

Jag har större rumpa än gubben..men det har vi löst så att han har en gelesits när han måste rida i min sadel :)

Gelsits rekomenderar jag också! Det hade jag till en gammal stübben jag hade för länge sen, den var för stor (och hårt)... Sen kan man knappt rida utan den, jätteskön!! :love:

vaddå för gel sits?? som man trär över sitsen??

Har gelpad under sadel för min rygg samt att sadeln har gel inlägg i sitsen, Blir det inte lite mycket "gele"?

Inget man får tävla med väl...

Nu blev jag nyfiken!

Det fínns gelsitsar somman fäster ovanpå sadeln precis som en fårskinnssits på vintern. Tyvärr har du helt rätt i att man inte får ha dem på tävling.

Jag har tävlat KM i både dressyr och hoppning med den....

Miagi skrev:
vaddå för gel sits?? som man trär över sitsen??

Har gelpad under sadel för min rygg samt att sadeln har gel inlägg i sitsen, Blir det inte lite mycket "gele"?

Inget man får tävla med väl...

Nu blev jag nyfiken!

jag haft sådan på hopptävlingar på ponny iaf.

Liknande trådar

Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: Tossa90
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Hejsan alla! Då min häst har börjat muskla sig passar inte längre den nuvarande sadeln, en Stübben Siegfried 16,5" och bomvidd 30. Den...
Svar
7
· Visningar
1 638
Utrustning Ja, som rubriken säger, om man vill ha ÄNNU mjukare sits än det blir med ett geleöverdrag på sin sadel, vad kan man använda sig av då...
Svar
4
· Visningar
2 205
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31