sadel hjälp!

Ponylove

Trådstartare
her just nu en stubben scandinavia delux dressyrsadel till min ponny. Den passar ponnyn väldigt bra men inte mig. dressyrpasen går tio ggr bättre utan sadel än med, helt enkelt för att den är för stor för mig 17", jag behöver en 16".

KAn jag helt enkelt köpa en i 16" och utgå ifrån att den kommer passa?
Är i övrigt nöjd med hur den är utformad.

Bor inte i sverige utan i ett land med liten hästkultur. därför i stort sett omöjligt att köpa en beg. sadel här så måste köpa i sverige och ta med. finns sadelutprovare här, en som jag tror är ok, men han säljer bara nya sadlar, allt för dyrt för en student. speciellt som jag inte kan sälja den sadeln jag har nu då den nya kommer vara för liten för mina medryttare.
Kan be sadelprovaren ta en titt, men kan bara få med en sadel ner hit och vill vara så säker som möjligt på att den passar.

Sv: sadel hjälp!

Det bör ju funka! Problem kan väl vara att en begagnad sadel är formad efter en annan häst, vilket kan ge marginell skillnad. Du får måtta den du har noga!

jo, det är klart... men min var begagnad när jag köpte den med. de formas ju om ganska snabbt? om de inte är omstoppade på ngt speciellt vis såklart. min är ju omstoppad av sadelprovare som sett den på ponnyn men tror inte han gjorde något ovanligt utan stoppade den nog mest som orginal.

Åh. vill oxå gärna ha förslag på om någon vet en annan stubben dressyrsadel med samma utformning för hästen som scandinavia. verkar inte halt lätt att få tag i den nämligen, antagligen för att det är en lite äldre modell.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka