Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon sadel som man kan ha till flera olika hästar??
En kul fråga.
De finns ingen sadel som passar alla hästar men de finns sadlar som kanske inte passar nån häst 100% men som passar 100hästar till 65%. Om man bara har en häst tycker jag själv att en välanpassad sadel är A och O. Men om man (som jag) rider över 180olika hästar om året är de helt uteslutet att kunna ha en sadel som passar varenda häst som passerar mitt liv i en månad.
Sadlar som jag själv tycker passar ett stort antal hästar(med tillägg av olika dynor - dynor blir hästtränarens bästa vän):
Draupnir - dynor lite varstans beroende på hästens byggnad
Ástund winner plus - dynor lite varstans beroende på hästens byggnad
Ástund xzenophon - dyna fram ofta bra då den är väldigt bred och lätt glider fram annars på omusklade hästar
Hrimnir - lite olika modeller - dyna ofta nödvändigt bak
Topreiter - olika modeller - är inget fan av att rida i dom sadlarna själv men dom sitter ofta ok på många hästar
Rider själv i draupnir och vill ha en ástund winner plus och xzenophon, när du man ska få råd till de
//Petronella - som tillbringar många många timmar i sadeln varje dag
Finns det någon sadel som man kan ha till flera olika hästar??
har en sadel som passar nästan alla hästar i stallet, dock bör man lägga en padd under vissa av hästarna, då sadeln i sig själv gärna tippar över lite framåt (modellen är sådan)
Njae, det är väl ändå så att den vikar BAKÅT om den är för smal?