Saddle outlet

Pinkilly

Trådstartare
Hej svejs! Tänkte kolla med er om nån känner till vilka sadlar saddle outlet säljer och om de är nå bra. Letar inte sadel nu, ska inte ha nått fören nästa år men har börjat sondera terrängen lite bara. Kan inget om westernsadlar! :)

Sv: Saddle outlet

Att döma av bilderna och priserna så har jag svårt att tro att de ska kunna vara något att ha. Leta efter begagnade sadlar för minst 5000:- istället, det är mitt råd.

Skulle nog inte rekommendera att köpa sadlar därifrån. Satsa på en begagnad märkessadel istället.

Ok, inga höjdare alltså. Om man letar efter så lätt sadel som möjligt och inte så lång i anläggninsyta, känner ni till några speciella märkan man kan kika på då?

Är mest (tror jag) intresserad av (lugna)ridgrenar och trail typ om det har betydelse :-)

Ok, inga höjdare alltså. Om man letar efter så lätt sadel som möjligt och inte så lång i anläggninsyta, känner ni till några speciella märkan man kan kika på då?

Är mest (tror jag) intresserad av (lugna)ridgrenar och trail typ om det har betydelse :-)

Det beror på det där.. men kika på Abetta sadlarna om du vill ha en bra syntet sadel som är rundskuren =) Sen beror längden på vilken tum du behöver ha i sätet med =)

Ja jag började precis fundera på syntet sadel lite jag oxå, kanske kan vara en bra ide att köpa en sån när man är nybörjare inom western och även vill ha en lätt sadel! Just nu är rumpstorleken för stor men när sadeln ska köpas kommer den vara mindre för det jobbas på det :D

Är man nybörjare brukar det vara fördelaktigt att använda en lädersadel då fendrarna är styvare så skänkeln får ett bra läge. Syntet sadlarna har inte samma stabilitet och den oerfarne westernryttaren hamnar lätt framåtlutande och skänklarna håller sig inte på plats.

Prova gärna och provsitt i affärer etc för lite kan man ändå känna när det gäller känslan på en sadelbock =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 416
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 098
Senast: Lyan
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar