Så sjukt pepsi max beroende!

Sv: Så sjukt pepsi max beroende!

Min pappa är beroende av pepsi max, fast han vågar inte erkänna det. Tycker att han ska dra ner på det, fast han tycker inte att det är något farligt.

hehe, använd inte det som tips till folk :p Bli gravid och gör abort sedan.. hehe ^^

finns väl inga genvägar om man vill sluta utan det är väl helt enkelt att sluta och ta sig i kragen att man ska sluta!

Men har man inte motivationen att sluta så kommer man inte lyckas.

Jag är en sådan som bara kan dricka en burk (om ens det) så bränner kolsyran som fan i halsen :p

kl

Bara en fundering, ni som dricker runt två liter dricka per dag, hur mycket kissar ni? Jag är medveten om att jag är extrem åt andra hållet som oftast klarar mig på 2-3 glas vätska per dag, men jag kissar ändå ett tiotal gånger om dagen.
antingen liten blåsa eller diabetes lel

Det är skadligt att dricka så mycket light läsk. Låt bli att köpa hem Pepsi, cola eller vad det nu är för läsk du är beroende av så kan du inte dricka när du blir sugen. Cold turkey är i regel det enda som funkar vid svåra mat/dryckberoenden.

Om koffeinberoendet är allvarligt och abstinensen svår kan det hjälpa med en kopp te eller kaffe.

Hur mår era tänder? Vad händer om ni byter ut lightläsken mot sötad pepsi/cola? :) Vad jag har förstått så är det främst sötningsmedlen som gör en beroende.

Jag är beroende av energidryck.
Dricker en om dagen och försöker dra ner. Förra veckan drack jag 4st..

Inte lika stora mängder som några här men antar att energidryck är värre än lightläsk.
Jag kan vakna på morgonen o tänka direkt "när idag ska jag dricka min burk"
Hemskt beroende

Nu är visserligen denna tråd rätt gammal men iaf.

Jag är beroende av coca cola. Dricker lätt 2 liter/dag om jag inte håller igen.
Får jag inte colan kommer migränen direkt och jag blir häxan surtant :devil: :meh: o blir sjukt sötsugen. Får jag colan så håller jag mig till den och äter inte sötsaker/godis osv.
Fortsätter senare, sambon klagar på att han får storstäda själv:p

Min pappa är beroende av pepsi max, fast han vågar inte erkänna det. Tycker att han ska dra ner på det, fast han tycker inte att det är något farligt.

Det farliga skulle väl vara att man upptäckt koppling mellan överdriven konsumtion av kolsyrad dryck och hjärtstopp, det är ganska dödligt ;). Jag dricker sällan läsk, men mamma var beroende av Coca cola förr men lyckades bryta det :bow:

Jag har i drygt 20 år druckit runt 1,5 liter Pepsi Max/dag. Det är väldigt sällan jag dricker något annat, försöker mig på lite vatten när det är varmt på sommaren.
Vad gäller tänderna får jag beröm av tandläkaren för starka tänder.

Är det ens koffein i pepsi/cola längre? Står ju bara koffeinarom (??) och inget om hur mycket det i så fall skulle innehålla...

Jag kan inte sova på natten om jag dricker pepsi max för sent :O Så något är det ju som påverkar mer, oftast mer än energidryck.

Är det ens koffein i pepsi/cola längre? Står ju bara koffeinarom (??) och inget om hur mycket det i så fall skulle innehålla...

Koffeinet i läskdrycker har jag för mig mest tillsätts för att förändra smaken och skrivs därför ut som aromämne.
Och jag antar att vi inte har någon lag på att mängden koffein ska skrivas ut på flaskor/burkar här.
I USA har dom den lagen (efter snabb googling):
Cola Zero: 9.72mg koffein/100ml
Pepsi Max: 19.44mg koffein/100ml

Så 2 liter Pepsi Max/dag är ju inga små doser koffein och inte så konstigt att man mår dåligt när man försöker sluta.

Jag är också pepsi Max beroende, men jag har dragit ner min konsumtion rejält. Numera dricker jag det endast vid valda tillfällen, jag tror inte aspartam är speciellt farligt men däremot vill jag inte ha problem med mina tänder. Pepsi är det enda jag unnar mig, jag äter väldigt sparsamt av andra sötsaker och dricker inte alkohol eller röker. Så pepsi Max är min enda last, löjligt nog. Dessutom har det med vikten att göra om jag inte dricker det så börjar jag äta sötsaker i stället och då börjar vikten skena.

Ni som försöker eller har slutat, hur gör ni? För att motstå när suget blir som värst?

Bara låta bli att dricka skiten, kanske? Det värsta som händer är att du får huvudvärk och blir på lite dåligt humör ett tag typ. Det är inte direkt drogavtändning som diskuteras här...
Tuggummi eller smaksatt vatten kan hjälpa när suget är som värst, annars är det bara 100% självdisciplin som gäller

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka