Så otålig

Jag vill bara få det överstökat. De där proverna. Men jag befarar att jag kan komma att få vänta. Jag har ju redan fått vänta alldeles för länge.

Jag har läkartid på måndag och har fått info från @wette om förfarandet för att få sövning när man är så fobisk som jag är. Vart remiss ska skickas, vad som ska stå och vem man kan hänvisa vården till om något är oklart. Är mycket tacksam för den infon.

Ändå är jag rädd. För även om proverna tas medan jag sover så måste jag hantera det när jag vaknar. Är så rädd för att vara yr, matt och svag när jag vaknar.

Jag har inte tid att vara så trött. Jag orkar inte vara så trött. Jag vill ha tillbaka mitt liv igen.

Man kan ju dock dessvärre bli det av andra orsaker med. Jag tycker absolut att Wille ska se till att få vården att hjälpa till så prover kan tas. Men bara så hon inte lägger alla ägg i en korg, och så är det inte hypotyreos och så utlöser det en krisreaktion
Jo men man måste ju börja någonstans och beta av sina problem ett efter ett.
De är ofta flera och på rad och inte bara ett som kan lösas typ den Gordiska knuten.

Absolut. Men det är ju inte bra fixera sig på att det ÄR sköldkörtelproblem och att behandling kommer lösa allt. Däremot att det KAN vara det.
Det kan vara bra att fixera sig vid något lösbart som det går att börja med.
Det är också ett bra tankesätt.
Att det finns något lösbart som går att börja med.
Om det inte var det så tar man nästa sak som är lösbart och går att börja med.
Med det som arbetsmetod så brukar det gå att komma framåt ur det mest låsta läge.

Med det som arbetsmetod så brukar det gå att komma framåt ur det mest låsta läge.
Det är jättedåligt att fixera sig vid något man inte kan kontrollera och som är 50/50 chans när man tidigare har reagerat med kris och hopplöshet när något man hoppats på inte blev. Riktigt riktigt superdåligt

Men tänk på TS historik med hyperfixering... Läs potatistråden tillexempel.

Det är nog inte så bra att fixera på en diagnos som inte är ställd ännu, speciellt när det är en typisk sån där man kan bli hemskickad med "dina värden är inom referens" fast man mår skit och T3 aldrig testades. Det kan vara en jättelång och energikrävande process att få hjälp om man anses vara subklinisk.

Det lösbara just nu är att ta prover. Inte att fixera sig vid att det "är" hypotyreos.

Försök sova. 💙 Provade du melatonin något?
Det stod i bipacksedeln att man ska prata med läkare först om man tar antidepressiv medicin. Jag har möte med läkaren idag och ska ta upp det.
Man kan ju dock dessvärre bli det av andra orsaker med. Jag tycker absolut att Wille ska se till att få vården att hjälpa till så prover kan tas. Men bara så hon inte lägger alla ägg i en korg, och så är det inte hypotyreos och så utlöser det en krisreaktion
Vården har beställt typ en miljard prover på mig. Så de kollar inte bara sköldkörteln utan allt möjligt.

Och jag är själv medveten om att trötthet är ett vagt symptom som kan bero på i princip vad som helst.

Det stod i bipacksedeln att man ska prata med läkare först om man tar antidepressiv medicin. Jag har möte med läkaren idag och ska ta upp det.

Vården har beställt typ en miljard prover på mig. Så de kollar inte bara sköldkörteln utan allt möjligt.
Det var ju dock läkare på psykiatrin väl som skrev ut melatonin åt dig. Men kolla med dem igen om du känner dig säkrare då. Och hoppas du får bra svar ang provtagning idag

Det är jättedåligt att fixera sig vid något man inte kan kontrollera och som är 50/50 chans när man tidigare har reagerat med kris och hopplöshet när något man hoppats på inte blev. Riktigt riktigt superdåligt
Men det är en annan dag.
Det är bäst att passa på att vara glad och positiv när man kan.
Att vara glad i onödan har aldrig skadat någon.

Var det inte du som alldeles nyss skrev att domedagen som man tror skall komma, kanske inte gör det.
Och dessutom så är det i morgon eller i nästa vecka.
Men just nu är det inte katastrof.

Jag tycker att vi skall hålla oss till det.
Det värsta som kan hända är att man fick vara glad en extra gång.

Men tänk på TS historik med hyperfixering... Läs potatistråden tillexempel.

Det är nog inte så bra att fixera på en diagnos som inte är ställd ännu, speciellt när det är en typisk sån där man kan bli hemskickad med "dina värden är inom referens" fast man mår skit och T3 aldrig testades. Det kan vara en jättelång och energikrävande process att få hjälp om man anses vara subklinisk.
Det är bättre att tänka på något som är lösbart än att fastna i ett hopplöst problem.
I alla fall för humöret.

Men det är en annan dag.
Det är bäst att passa på att vara glad och positiv när man kan.
Att vara glad i onödan har aldrig skadat någon.

Var det inte du som alldeles nyss skrev att domedagen som man tror skall komma, kanske inte gör det.
Och dessutom så är det i morgon eller i nästa vecka.
Men just nu är det inte katastrof.

Jag tycker att vi skall hålla oss till det.
Det värsta som kan hända är att man fick vara glad en extra gång.
Jag skrev att man inte ska stressa över sånt som man inte kan påverka och som inte skett.

Det är något helt annat. I kontexten här är det att INTE bekymra sig alls om vad proven kanske visar eller inte visar. För det påverkar inte utfallet.

Att fixera sig vid att det är en viss åkomma som är anledningen till ens symptom är en helt annan sak. Och beroende på personlighetstyp kan det få förödande konsekvenser om det visar sig inte vara den anledningen.

Tillägg. @Wille har dessutom sagt att hon inte ser det som positivt om det är hypotyreos. Så det är ingen glädje för henne

Jag skrev att man inte ska stressa över sånt som man inte kan påverka och som inte skett.

Det är något helt annat. I kontexten här är det att INTE bekymra sig alls om vad proven kanske visar eller inte visar. För det påverkar inte utfallet.

Att fixera sig vid att det är en viss åkomma som är anledningen till ens symptom är en helt annan sak. Och beroende på personlighetstyp kan det få förödande konsekvenser om det visar sig inte vara den anledningen.
Det är bra att träna på att vara litet glad och positiv.
Med tiden så kan det bli en vana.
Om man känner igen känslan så kan man sedan hitta den igen, även om orsaken var en illusion.

Det är bra att träna på att vara litet glad och positiv.
Med tiden så kan det bli en vana.
Om man känner igen känslan så kan man sedan hitta den igen, även om orsaken var en illusion.
Absolut. Men jag tror du är lite snett ute om du tror att @Wille kan träna på att vara glad och positiv genom att hoppas det är hypotyreos. Då känns det inte som du läst vad hon skrivit och berättat om?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 228
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 447
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar