Så nervös nu....

Nenneh

Trådstartare
Ja jag ska ställa ut Nasti nu den 13 feb å jag börjar bli så nervös :o
Är det någon som har några bra tips man ska tänka på när man ställer ut???
Det är älghundsklubben som har utställningen o vissa säger att det inte är samma sak som på en vanlig utställning :o
Det ända råd jag fått är att träna på att okända människor kan öppna hans mun å titta utan att han reagerar...
Klär man upp sig som på vanliga utställningar å tränar på att springa fint med dom???
Är som sagt min första "jakthunds"utställning jag är på överhuvudtaget :angel:

Tack snälla för alla råd å tips :bow:

Sv: Så nervös nu....

Räcker att du har jeans och jacka. Helt och rent och funktionellt således.

Skillnaden mellan säk's utställningar och skk's utställningar är att alla hundars kritiker ska brölas ut i högtalare = tar MINST dubbelt så lång tid/hund. I övrigt ingen skillnad alls.

Tillägg: Självklart ska hunden kunna springa avslappnat i koppel.

Senast ändrad:

Ja gå avslappnat å så i koppel kan han bra :D
Men nu en annan fråga vad för halsband å koppel ska man ha???
Fastnat i en diskution m min vänninan som menar på att man "måste" ha tunt utställningskoppel på säk's utställningar å jag menar att man inte behöver d...
Vem av oss har rätt???

Finns inget rätt/fel, men jag föredrar personligen att ha en vanlig, rätt så lång kedja och ett kort koppel.

Kedja för att det för snyggt och i mina ögon ser bättre ut än ett brett läderhalsband, som stör intrycket. Mina går oftast på slakt kedja så den syns ju i praktiken nästan inte alls och kort koppel för att dels ha hunden nära utan att behöva ha 1,5 meter koppel i näven + att om någon annan gör ett plötsligt utfall så är det bara den hunden som har full koppellängd och en ägare utan större kontroll just då.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 001
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 370
Hundträning Hej! Jag är ny här på forumet, och jag behöver lite tips & råd angående miljöträning med min schäfertik på 6 år :) Hon är en...
Svar
7
· Visningar
1 245
Senast: Lillapyret
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 958
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka