Så kan man också sälja en katt

Sv: Så kan man också sälja en katt

tjaaa, jag tyckte det var ett mycket smart och trevligt sätt att hitta ett bra hem till missen.. :)

Så en katt är inte värd mer än en hembakad äppelpaj? Var det jag tänkte om den annonsen...

Så en katt är inte värd mer än en hembakad äppelpaj? Var det jag tänkte om den annonsen...

Alla saker går att vända till det negativa...

Jag tycker det var roligt och visar ju snarare att annonsören bryr sig om kattens öde. Jag vet inte många som skulle betala tusentals kronor för en bonnkatt i vilket fall så en hembakad paj är nog ett smartare knep om man vill ge en misse en ny familj.

Bara för att folk kan baka äppelpaj betyder det ju inte att de är bra djurägare, så svårt är det liksom inte.

Men herregud. Dessa människor. Det är väl bättre att katten kommer till ett hem där nån vill ta hand om henne/honom än priset? (och äppelpajen i detta fall.)

Tycker också det var gulligt!

Avskyr däremot annonser där de vädjar till
folk, "snääähla köp katten/hunden/hästen
annars måste den avlivas". Lägga över ansvaret
på andra. Usch!

Tycker inte heller om att man skriver så för det är nästan som om man vill ge andra människor dåligt samvete! Men det är ju ett "säkert" sätt att bli av med sitt djur...

Jag är lite kluven över vad jag tycker om annonsen. På ett sätt känns det inte så allvarligt, vilket det borde vara att sälja en kattunge.
Å andra sidan kräver man ju mer av köparen än att den plockar fram en hundralapp bara, det sållar nog ut några.

Men, var det bara jag som reagerade på att ungen bara var 14 veckor och att de redan gav upp om att ungen och den stora katten skulle kunna passa ihop. Det brukar ju ofta vara så att den stora katten går på den lilla ett bra tag. Fast han kanske var ovanligt hård, vem vet...

Tycker också det var gulligt!

Avskyr däremot annonser där de vädjar till
folk, "snääähla köp katten/hunden/hästen
annars måste den avlivas". Lägga över ansvaret
på andra. Usch!

Ja, jag blir galen på sådana annonser! :( :mad:
Därför läser jag inte kattannonser längre då det är såpass vanligt just med kisseungar.

Det är svårt att bli av med huskatter, så kärleksfull ansträngning istället för hejdlöst med pengar är en bra idé tycker jag!
Själv gav jag Elvis uppfödare en påse löste i hennes favoritsmak, då de inte ville ha pengar för kattungarna (gav bort till vänner).
Jag tycker annonsen var genomtänkt och söt, sådeså, även om man KAN vända ALLT till det negativa på alla möjliga sätt... :smirk:

Bara för att folk kan baka äppelpaj betyder det ju inte att de är bra djurägare, så svårt är det liksom inte.

Bara för att folk har 10 000 att lägga på en katt betyder inte det att dom är bra djurägare. Sluta vara så pessimistisk.

Det skrev jag väl inte heller?

Jag tycker inte annonsen var gullig alls, punkt.

Katten är väl ändå såld nu, för vad det nu än blev. Bara att hoppas att den har det bra.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur