Så kan man ju också göra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick vi en utmaning på ridlektionen som jag aldrig provat förut. Efter en kort stunds framridning plockade ridläraren fram en bunt 20-lappar och delade ut en till varje person. Sedeln skulle sättas under rumpan och den som lyckades behålla den där till slutet av ridlektionen fick behålla den. Tja, det är ju också ett sätt att få folk att sitta i sadeln.

Vi var 6 stycken som red och det var bara 2 som lyckades behålla sin peng. Jag var inte en av dem.

Jag red skäckponnyn igen och tyckte att det gick hyfsat bra trots att han var svår att få loss på höger sida. Den biten är standard för honom. Däremot var galoppfattningarna rejält kassa :o liksom själva galoppen som endast i undantagsfall blev bra.

Efter ridlektionen, när jag gick till bilen, hade det hunnit bli frysgrader. Jag hade det på känn redan när jag kom dit men nu var frosten på bilrutorna ett faktum. Den svarta blanka vägen såg förrädisk ut så det var läge att vara lätt på pedalerna.

När jag kom hem blev det akut skörd av tomaterna som kommer att få mogna inomhus. De små körsbärstomaterna och alla chiliplantor hoppas jag överlever under fiberduk. Jag undrar ju för övrigt vad jag ska göra av chiliplantorna. Jag har inte riktigt plats för dem i fönstren inne och inte på något annat ställe heller egentligen om jag nu skulle rigga upp växtbelysningen. Jaja, det är ju ett verkligt i-landproblem.

I morgon skulle jag ha jobbat hemma, men det blir inget av med det. Jag behöver vara på plats för att göra en grej som jag inte hunnit och det måste bli klart i morgon. Jag hade sett fram emot en lugn morgon men nu blir det lika stressigt som vanligt. Det blir det alltid när jag ska iväg, oavsett när jag kliver upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Behöver hitta bra hundtröjor
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka