Hon hade alltså inte begripit något alls.
Sen blir man ju trött på livet också när man alltid är trött.
Att ordet "trött" ska vara så svår att förklara. Läkaren i måndags verkade faktiskt fatta.
Det räcker
inte att säga att man är trött, du måste
förklara bättre och mer nyanserat-du kan inte -som du gör- alltid lägga skulden på andra att de inte förstår, de är vare sig tankeläsare och de kan heller inte känna känslan i din kropp.
Jag skulle kunna tänka mig o beskriva din trötthet såhär- bara gissar: ( ja nu är ju jag på ignore som flera andra men ändå)
"Jag är trött på ett sådant sätt att det finns inget i mig, och jag orkar inte röra kroppen, min kropp kan inte heller röra sig per automatik utan ska jag resa mig från en stol så krävs det en kraftansträngning från hjärnan som talar om att jag ska resa mig, sen nästa , att ta ett steg, samma."
" När jag ligger ner och vilar så blir kroppen inte något piggare alls och när jag ligger där och tittar på mina ben och armar så känns de döda och förlamade för jag känner inte det minsta kraft från dem och jag kan ligga och tänka en rörelse men inget händer."
" Om jag börjar med en aktivitet, om så lite, så blir jag inte piggare eller mer vaken i kroppen som ofta är, trots egentligen ett starkt intresse för det jag gör, utan bara sådär utan förvarning försvinner allt det jag bringat fram sådär i ett nafs typ däckar"
Det är bara 3 enkla exempel för att beskriva en annorlunda förlamande trötthet som inte behöver stämma in på dig- innan du går i taket- en annorlunda trötthet som inte har med sömn eller ansträngning att göra.