Så i slänt i österläge

MissFideli

Trådstartare
Jag bor i hyresrätt och utanför mig finns en slänt jag skulle vilja piffa upp. Den ligger i österläge, innan det byggdes här har det varit en skogsdunge på en höjd. Den sköts inte om, så jag kan sätta i princip vad som helst.

Det jag söker är nått som sprider sig fort, jag har inga mängder av pengar att lägga. Blandar gärna för att få lite färger hela sommaren. Frö eller plantor kvittar, men plantor kanske är enklare. Har inte gröna fingrar, så nått lätt och nått som sen sköter sig självt. Så flerårigt då.

Inget med mynta i, jag har katt själv och vill inte ha hit grannskapets katter på knarkarkvällar :D

Sv: Så i slänt i österläge

Ängsblommor är ju tacksamt för det behöver man inte sköta nått särskilt.

Jag har strött ut ängsblommeblandning utefter stengärdsgården här. Det blir jättebra. Nackdelen är att en del av blommorna inte är perenna så man får så i lite varje år.

Men du stoppar inte ner dom i jorden eller så? Att bara strö ut några fröpåsar årligen kan jag ta :)

Jag strör bara ut, helst direkt när det regnat eller precis innan regn.

Jag brukar köpa en burk på Lidl. Har två olika varianter hemma nu. Ängsblommor och Sommarblommor. Bägge utan gräsfrö. Kostar under 100:- st.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·
Trädgård & Växter Hallå hallå! BR flyttade ju i höstas hit ner till Västmanland till pojkvännens lilla hus, dock är trädgården en smärre katastrof, så nu...
2
Svar
30
· Visningar
2 629
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?